Vandaag werkten de kinderen van mijn groep 8 aan stop-motionfilmpjes. Vorige week zijn we hiermee gestart. Na een duidelijke uitleg met goede voorbeelden door de digicoach Robert-Jan, gingen de kinderen direct aan de slag. Ze maakten zelf achtergronden voor hun eigen filmpje en bedachten verhaaltjes. Alle kinderen werkten bijzonder gemotiveerd en bedachten zelf allerlei leuke dingen. Het was heel mooi om te zien hoe snel de kinderen het oppakten, ze kennen geen knoppenangst en proberen van alles uit, waardoor ze tot de mooiste en meest creatieve vondsten komen. Op de vraag van de docent of zij er volgende keer nog een keer aan willen werken, reageerde de hele groep positief. Ze kunnen er niet genoeg van krijgen!
Vandaag werkten de kinderen van mijn groep 8 aan stop-motionfilmpjes. Vorige week zijn we hiermee gestart. Na een duidelijke uitleg met goede voorbeelden door de digicoach Robert-Jan, gingen de kinderen direct aan de slag. Ze maakten zelf achtergronden voor hun eigen filmpje en bedachten verhaaltjes. Alle kinderen werkten bijzonder gemotiveerd en bedachten zelf allerlei leuke dingen. Het was heel mooi om te zien hoe snel de kinderen het oppakten, ze kennen geen knoppenangst en proberen van alles uit, waardoor ze tot de mooiste en meest creatieve vondsten komen. Op de vraag van de docent of zij er volgende keer nog een keer aan willen werken, reageerde de hele groep positief. Ze kunnen er niet genoeg van krijgen!
Dagverslag van 2 augustus Zomerschool Groenewoud Tilburg 2017.
Vandaag werden alle kinderen “digihelden”.
We leerden omgaan met robots en iPads en leerden op een simpele manier programmeren.
Dat deden we met de heren Robert-Jan en Nol.
Die weten er werkelijk álles van!
De dag werd steeds moeilijker, maar ook steeds interessanter en actiever…
We maakten kennis met:
Bee-Bot
De Bee-Bot is een vrolijke knalgeel-met-zwarte robot-bij, die op de vloer of op tafel kan rijden over een speciaal kleed met vakken met plaatjes of over een parcours met blokjes.
Blue-Bot
De Blue-Bot is het broertje van de Bee-Bot (en nee, niet blauw, maar transparant, waardoor je goed zicht hebt op de elektronica vanbinnen).
Ozobot:
Een minirobot die getekende lijnen kan volgen en met gekleurde stiften kan worden geprogrammeerd.
ScratchJr:
Een programma op de iPad waarbij je zelf ontdekt hoe alles werkt.
Dash & Dot:
Tot slot nog mooie opdrachten met Dash & Dot. Ook twee robots die veel opdrachten moesten uitvoeren van ons.
Aan het slot mochten de twee teams nog voetballen... Moeilijk, maar het lukte en was zeer leuk en leerzaam.
Dagverslag van 2 augustus Zomerschool Groenewoud Tilburg 2017. Vandaag werden alle kinderen “digihelden”. We leerden omgaan met robots en iPads en leerden op een simpele manier programmeren. Dat deden we met de heren Robert-Jan en Nol. Die weten er werkelijk álles van! De dag werd steeds moeilijker, maar ook steeds interessanter en actiever… We maakten kennis met: Bee-Bot De Bee-Bot is een vrolijke knalgeel-met-zwarte robot-bij, die op de vloer of op tafel kan rijden over een speciaal kleed met vakken met plaatjes of over een parcours met blokjes. Blue-Bot De Blue-Bot is het broertje van de Bee-Bot (en nee, niet blauw, maar transparant, waardoor je goed zicht hebt op de elektronica vanbinnen). Ozobot: Een minirobot die getekende lijnen kan volgen en met gekleurde stiften kan worden geprogrammeerd. ScratchJr: Een programma op de iPad waarbij je zelf ontdekt hoe alles werkt. Dash & Dot: Tot slot nog mooie opdrachten met Dash & Dot. Ook twee robots die veel opdrachten moesten uitvoeren van ons. Aan het slot mochten de twee teams nog voetballen... Moeilijk, maar het lukte en was zeer leuk en leerzaam. We vonden het een erg mooie dag... De foto's zijn te vinden op: www.zomerschoolgroenewoud.nl bij de dagverslagen.
Wij hebben vandaag een superleuke dag gehad.
We mochten een parcours tekenen voor een Ozobot. Dat was erg cool.
Het was leuk om een robot te programmeren. Daar hebben we veel van geleerd.
We hopen dat jullie nog een keer bij ons op school komen.
Hallo Digihelden, Wij hebben vandaag een superleuke dag gehad. We mochten een parcours tekenen voor een Ozobot. Dat was erg cool. Het was leuk om een robot te programmeren. Daar hebben we veel van geleerd. We hopen dat jullie nog een keer bij ons op school komen. Groetjes, van groep 3/4 :p
De eerste lessen van Digihelden gingen over Scratch. Dat vond ik heel leuke lessen omdat we heel creatief mochten zijn met kunstwerken maken in het programma. We werkten in tweetallen en je kon met je creatie een prijs winnen.
Ook hebben we gewerkt met Dash en Dot. En dat was ook erg leuk. Vooral de laatste les toen we alle Dashes lieten voetballen. Dat deden we in tweetallen. Dan hadden we allemaal een Dash en dan waren er twee teams die beide een kleur hadden die we zelf mochten uitkiezen. In ons geval werd dat roze tegen turquoise. Er lag een bal in het midden van de vloer en met een programma op de iPad waarmee je Dash kunt bedienen, kon je bewegen en als je dan de bal had moest je proberen te scoren in een goal (een stoel).
We hebben dit jaar ook gewerkt met de Ozobot. Dat vond ik niet heel leuk door de onduidelijke kleurpatronen en de langdradige les.
We hebben aan het begin van het jaar ook een sandwichrobot geprogrammeer. Dat deden we op papier dat vond ik ook niet erg vermakelijk. De les over pixels met het tekenen en inkleuren was dan wel weer leuk omdat ik het niet te lastig vond. ScratchJr was erg leuk doordat je je fantasie kwijt kon en daaruit erg grappige verhalen kwamen. De lessen over de micro:bit waren niet bepaald leuk omdat je een lesbrief had die je moest uitwerken en je niet je eigen creaties kon maken.
De eerste lessen van Digihelden gingen over Scratch. Dat vond ik heel leuke lessen omdat we heel creatief mochten zijn met kunstwerken maken in het programma. We werkten in tweetallen en je kon met je creatie een prijs winnen. Ook hebben we gewerkt met Dash en Dot. En dat was ook erg leuk. Vooral de laatste les toen we alle Dashes lieten voetballen. Dat deden we in tweetallen. Dan hadden we allemaal een Dash en dan waren er twee teams die beide een kleur hadden die we zelf mochten uitkiezen. In ons geval werd dat roze tegen turquoise. Er lag een bal in het midden van de vloer en met een programma op de iPad waarmee je Dash kunt bedienen, kon je bewegen en als je dan de bal had moest je proberen te scoren in een goal (een stoel). We hebben dit jaar ook gewerkt met de Ozobot. Dat vond ik niet heel leuk door de onduidelijke kleurpatronen en de langdradige les. We hebben aan het begin van het jaar ook een sandwichrobot geprogrammeer. Dat deden we op papier dat vond ik ook niet erg vermakelijk. De les over pixels met het tekenen en inkleuren was dan wel weer leuk omdat ik het niet te lastig vond. ScratchJr was erg leuk doordat je je fantasie kwijt kon en daaruit erg grappige verhalen kwamen. De lessen over de micro:bit waren niet bepaald leuk omdat je een lesbrief had die je moest uitwerken en je niet je eigen creaties kon maken. Femke
Gisteren leuke workshops van Digihelden bij ons op school gehad! Groep 3/4 is helemaal enthousiast over ScratchJr en groep 5/6 kon geen genoeg krijgen van Dash en Dot. Voor foto's zie: https://www.devlinderakker.nl/nieuws/techniekdag
Gisteren leuke workshops van Digihelden bij ons op school gehad! Groep 3/4 is helemaal enthousiast over ScratchJr en groep 5/6 kon geen genoeg krijgen van Dash en Dot. Voor foto's zie: https://www.devlinderakker.nl/nieuws/techniekdag
Gisteren hebben de kinderen op Starrebos kennis mogen maken met het programmeren van een robot. De kinderen waren super enthousiast en zouden dit graag vaker doen! Robert-Jan gaf steeds een korte en duidelijk instructie, zodat de kinderen daarna zelf aan de slag konden.
Hopelijk tot de volgende keer!
Beste Digihelden, Gisteren hebben de kinderen op Starrebos kennis mogen maken met het programmeren van een robot. De kinderen waren super enthousiast en zouden dit graag vaker doen! Robert-Jan gaf steeds een korte en duidelijk instructie, zodat de kinderen daarna zelf aan de slag konden. Hopelijk tot de volgende keer!
Bedankt voor de erg leuke en leerzame lessen vandaag. Alle kinderen waren supergoed bezig, zowel de kinderen uit groep 3 als uit groep 8. De leerlingen (en ook ik) hebben er erg van genoten en weer veel bijgeleerd. Dankjewel!!!
Bedankt voor de erg leuke en leerzame lessen vandaag. Alle kinderen waren supergoed bezig, zowel de kinderen uit groep 3 als uit groep 8. De leerlingen (en ook ik) hebben er erg van genoten en weer veel bijgeleerd. Dankjewel!!!
Reacties 195
Vandaag werkten de kinderen van mijn groep 8 aan stop-motionfilmpjes. Vorige week zijn we hiermee gestart. Na een duidelijke uitleg met goede voorbeelden door de digicoach Robert-Jan, gingen de kinderen direct aan de slag. Ze maakten zelf achtergronden voor hun eigen filmpje en bedachten verhaaltjes. Alle kinderen werkten bijzonder gemotiveerd en bedachten zelf allerlei leuke dingen. Het was heel mooi om te zien hoe snel de kinderen het oppakten, ze kennen geen knoppenangst en proberen van alles uit, waardoor ze tot de mooiste en meest creatieve vondsten komen. Op de vraag van de docent of zij er volgende keer nog een keer aan willen werken, reageerde de hele groep positief. Ze kunnen er niet genoeg van krijgen!
Ik vind al de lessen leuk maar vooral met de Bee-bot.
Dagverslag van 2 augustus Zomerschool Groenewoud Tilburg 2017.
Vandaag werden alle kinderen “digihelden”.
We leerden omgaan met robots en iPads en leerden op een simpele manier programmeren.
Dat deden we met de heren Robert-Jan en Nol.
Die weten er werkelijk álles van!
De dag werd steeds moeilijker, maar ook steeds interessanter en actiever…
We maakten kennis met:
Bee-Bot
De Bee-Bot is een vrolijke knalgeel-met-zwarte robot-bij, die op de vloer of op tafel kan rijden over een speciaal kleed met vakken met plaatjes of over een parcours met blokjes.
Blue-Bot
De Blue-Bot is het broertje van de Bee-Bot (en nee, niet blauw, maar transparant, waardoor je goed zicht hebt op de elektronica vanbinnen).
Ozobot:
Een minirobot die getekende lijnen kan volgen en met gekleurde stiften kan worden geprogrammeerd.
ScratchJr:
Een programma op de iPad waarbij je zelf ontdekt hoe alles werkt.
Dash & Dot:
Tot slot nog mooie opdrachten met Dash & Dot. Ook twee robots die veel opdrachten moesten uitvoeren van ons.
Aan het slot mochten de twee teams nog voetballen... Moeilijk, maar het lukte en was zeer leuk en leerzaam.
We vonden het een erg mooie dag... De foto's zijn te vinden op: http://www.zomerschoolgroenewoud.nl bij de dagverslagen.
Hallo Digihelden,
Wij hebben vandaag een superleuke dag gehad.
We mochten een parcours tekenen voor een Ozobot. Dat was erg cool.
Het was leuk om een robot te programmeren. Daar hebben we veel van geleerd.
We hopen dat jullie nog een keer bij ons op school komen.
Groetjes, van groep 3/4
De eerste lessen van Digihelden gingen over Scratch. Dat vond ik heel leuke lessen omdat we heel creatief mochten zijn met kunstwerken maken in het programma. We werkten in tweetallen en je kon met je creatie een prijs winnen.
Ook hebben we gewerkt met Dash en Dot. En dat was ook erg leuk. Vooral de laatste les toen we alle Dashes lieten voetballen. Dat deden we in tweetallen. Dan hadden we allemaal een Dash en dan waren er twee teams die beide een kleur hadden die we zelf mochten uitkiezen. In ons geval werd dat roze tegen turquoise. Er lag een bal in het midden van de vloer en met een programma op de iPad waarmee je Dash kunt bedienen, kon je bewegen en als je dan de bal had moest je proberen te scoren in een goal (een stoel).
We hebben dit jaar ook gewerkt met de Ozobot. Dat vond ik niet heel leuk door de onduidelijke kleurpatronen en de langdradige les.
We hebben aan het begin van het jaar ook een sandwichrobot geprogrammeer. Dat deden we op papier dat vond ik ook niet erg vermakelijk. De les over pixels met het tekenen en inkleuren was dan wel weer leuk omdat ik het niet te lastig vond. ScratchJr was erg leuk doordat je je fantasie kwijt kon en daaruit erg grappige verhalen kwamen. De lessen over de micro:bit waren niet bepaald leuk omdat je een lesbrief had die je moest uitwerken en je niet je eigen creaties kon maken.
Femke
Ik vind de lessen superleuk en ik vind het jammer dat we de laatste les van het jaar hebben gehad. Ik heb veel zin in volgend jaar!
Gisteren leuke workshops van Digihelden bij ons op school gehad! Groep 3/4 is helemaal enthousiast over ScratchJr en groep 5/6 kon geen genoeg krijgen van Dash en Dot. Voor foto's zie: https://www.devlinderakker.nl/nieuws/techniekdag
De les van 3 juli was echt super.
Vooral ScratchJr vond ik geweldig
Ik vond de micro:bit heel leuk omdat je die heel leuk kunt programmeren
Hoi!
Ik vind Digihelden superleuk, vooral de micro:bit en ScratchJr
Wij zitten vol spanning te wachten op weer een nieuwe les van Digihelden. We zijn benieuwd wat we nu weer gaan leren met de micro:bit
Het was heel erg leuk!!
gr. Roos 7a
Ik vond de lessen van de micro:bit leuk omdat het weer over programmeren ging. En de microbit is klein en makkelijk en is leuk bedacht.
Expeditie micro:bit was een leuke les. Heel interessant. Veel van geleerd. Het programmeren was wel moeilijk.
Het is de leukste les met robots. Echt super cool! Ik wilde altijd al iets van robots leren!
Beste Digihelden,
Gisteren hebben de kinderen op Starrebos kennis mogen maken met het programmeren van een robot. De kinderen waren super enthousiast en zouden dit graag vaker doen! Robert-Jan gaf steeds een korte en duidelijk instructie, zodat de kinderen daarna zelf aan de slag konden.
Hopelijk tot de volgende keer!
Ik vond de les: heel leuk! En ik wil het eigenlijk nog een keer doen.
Groetjes van Eva en de rest van groep 5 van Starrebos
Het was keileuk en grappig. En het was gezellig. Leuke les. Joehoe!
Groetjes,
Starrebos groep 5.
Bedankt voor de erg leuke en leerzame lessen vandaag. Alle kinderen waren supergoed bezig, zowel de kinderen uit groep 3 als uit groep 8. De leerlingen (en ook ik) hebben er erg van genoten en weer veel bijgeleerd. Dankjewel!!!
Het was een leuke en leerzame les. Bedankt!!